Hodnota exportu švajčiarskych hodiniek dosiahla vo februári 2,24
miliardy švajčiarskych frankov (2,26 miliardy eur). V porovnaní s
februárom minulého roka to znamená rast o 12,2 % a oproti januáru o 8,6
%. Z pohľadu objemu sa export zvýšil medziročne o 6,2 %.
Pod rast sa veľkou mierou podpísala cena. Zatiaľ čo v porovnaní s
predpandemickým februárom 2019 sa počet vyvezených hodiniek znížil o 26
%, hodnota exportu oproti danému mesiacu bola o 30 % vyššia.
Z pohľadu ceny sa naďalej darí najlacnejším hodinkách, ako aj drahším
výrobkom v cene nad 500 CHF. Hodnota vývozu hodiniek v cene do 200 CHF
vzrástla vo februári medziročne o 12,3 % a hodiniek nad 500 CHF o 13,8
%. Naopak, export hodiniek v cene od 200 do 500 CHF pokračuje v poklese.
V tejto cenovej kategórii klesla hodnota vývozu vo februári o 18 %.
Čo sa týka regiónov, export opäť potiahli Spojené štáty. Vývoz hodiniek
do tejto krajiny vzrástol minulý mesiac medziročne o 15,5 %.
Navyše sa situácia zmenila v Číne. Zatiaľ čo v mesiacoch október až
január vývoz do Číny klesal, vo februári vzrástol o 8,2 %. Ešte lepšie
výsledky zaznamenali švajčiarski výrobcovia hodiniek v Hongkongu, kam
export vzrástol o 22,2 %. Zvýšil sa aj na trh Japonska a Singapuru.
Jediným ázijským regiónom, kam export klesol, bola Južná Kórea s
poklesom o 12,2 %.
Hodnota vývozu švajčiarskych hodiniek vzrástla aj v niektorých krajinách
Blízkeho východu, napríklad v prípade Spojených arabských emirátov
(SAE) sa zvýšila o 15,3 %. Rast zaznamenala aj na európskych trhoch, a
to o 6,1 %.
V Európe dopyt rástol najmä vo Francúzsku, kam vývoz vzrástol o 20,3 %. V
prípade Nemecka dosiahol 13,4 % a Británie 12,2 %. Menej priaznivo sa
vyvíjali trhy Talianska a Španielska. V prvom prípade export vzrástol
iba o 5 % a v druhom klesol o 1,2 %.
(1 EUR = 0,9928 CHF)